Професійно-орієнтаційна робота це цілорічний безперервний процес, який розпочинається з аналізу профорієнтаційної роботи за попередній навчальний рік, моніторингу соціального середовища, ринку праці, контингенту учнів ліцею, видання управлінських рішень щодо форм, методів та напрямків профорієнтаційної роботи та реалізація цих заходів у навчальних закладах.
В нашому ліцеї впроваджена Модель управління організації та проведення профорієнтаційної роботи
Заходи професійно-орієнтаційної роботи:
- Розробити і обговорити на нараді при директорі конкретний план профорієнтації і набору учнів на навчальний рік.
- Визначити наказом по ліцею склад профорієнтаційних бригад з викладачів та майстрів в/н для роботи з учнями випускних класів шкіл регіону.
- Поповнювати бібліотечний фонд літературою з питань профорієнтації та закріплення інтересу учнів до професії.
- Поповнити методичний кабінет методичними розробками позакласних заходів з профорієнтації.
- Провести в групах виховні години та виступи.
- Проводити індивідуальні консультації з учнями та їх батьками з питань підвищення інтересу до обраної професії.
- Тестування учнів-абітурієнтів на предмет профпридатності.
- Проводити місячник пропаганди з професій.
- Забезпечити профорієнтаційне висвітлення роботи ліцею в засобах масової інформації (преса, радіо, Інтернет, зовнішня реклама,телебачення).
- Розробити пам’ятки організаторам профорієнтаційної роботи.
- Проведення нарад з профорієнтаційної роботи.
- Профорієнтаційна робота по областях України (листування, інформування на автовокзалах, вокзалах, відрядження в райони, індивідуальна робота через учнів, співробітників).
- Робота з профорієнтації з міським центром зайнятості.
- Виступ колективу художньої самодіяльності, організація виставок на районних, міських, обласних заходах.
- Робота з батьківським комітетом з профорієнтації.
- Укладання угод з підприємствами і установами для підготовки робітничих кадрів.
- Вивчення потреб підприємств міста та області в нових робітничих кадрах з метою створення бази для відкриття нових професій.
- Розробка тестів профпридатності учнів.
- Екскурсії на підприємства м. Умань. Зустрічі-бесіди з керівниками та працівниками підприємств.
- Виставки виробів, макетів, творчих робіт учнів ліцею.
- Соціологічне опитування «Престижність професії».